Persbericht Telegraaf ChildRight Gala 2016

De Telegraaf, dinsdag 26 januari 2016 :

STEUN VOOR KINDERRECHTEN, Dat Nobelprijswinnaars Childright een warm toedragen bleek maar weer eens tijden shet tweejaarlijks benefietgala in de balzaal van het Kurhaus. verschillende winnaars-onder wie Lech Walesa en Desmond TuTu- prezen in een videoboodschap het werk van de stichting die opkomt voor de rechten van kinderen.

Voor childright voorzitter Robert Brochrad was het een belangrijke avond:het is fantastisch dat het Kurhaus meehelpt, want elke vorm van steun is geweldig. Voor hotel directeur Marcel Bosman van het Kurhaus was het feestseizoen goed verlopen: Zowel Scheveningen als de pier en het Kurhaus zitten in de lift. Dat merken we op alle fronten, vertelde hij. Hij was vooral trots op het binnenhalen van het Festival Classique. Het muziekfestival is verhuist van Den Haag naar het strand en ze zullen de komende vijf jaar bij ons zijn. Vastgoedman Giovanni van Eijl van de Amrath  hotelgroep voegde daaraan toe dat er de komende tijd nog veel gaat gebeuren in zijn Kurhaus. Ook oud rechter Pieter Kalbfleisch was aanwezig met zijn partner Marleen Zuijderhoudt die directeur is van het WestHolland Foreign Investment Agency. Aangezien Zuijderhoudt veel zaken doet met China had zij nog wel een tip voor ADO Den Haag. De voetbalclub ligt immers in de clinch met zijn chinese eigenaar. "er is sprake van een cultuurverschil. Het moet dan ook op een diplomatieke manier worden opgelost. En het moet zeker niet via de media worden gespeeld. Voor chinezen is gezichtsverlies het allerergste"aldus Zuijderhoudt. Michiel Middendorf van het WorldForum keek alvast vooruit naar de international model United Nations conferentie die in de laatste week van januari van start gaat. Zo'n 3500 internationale studenten spelen dan de VN na. Onder hen de volgende generatie diplomaten", aldus Middendorf die onlangs met zijn WorlForum een groot internationaal telefoniecongres wist binnen te slepen. Alhoewel hij niet aanwezig was, kreeg onze misdaadverslaggever John van den Heuvel de Childright Award voor zijn tv programma Ontvoerd. Het bestuur prees zijn programma waarin hij kinderen opspoort die illegaal naar het buitenland zijn meegenomen door een ouder. Tijdens de veiling werd onder anderen een grote stierenkop geveild van beeldhouwer Chris Tap wiens werk te zien is bij Galery Bell'Arte van Doret Huibers. Uiteindelijk stond de teller aan het einde van de avond op 176.000 euro.